Typowe problemy telemarketingowe

Typowe problemy telemarketingowe

Sprzedawcy, których głównym narzędziem pracy jest właśnie telefon, czy to stacjonarny czy też komórkowy, napotykają w swojej pracy kilka typowych problemów. Pierwsze, jeśli chodzi o usługi call center to tak zwane bariery psychologiczne. Mianowicie większość rozmówców nie jest w ogóle zainteresowana jakąkolwiek rozmową unikając telemarketerów, tak więc w ich przypadku bardzo ważny jest sposób w jaki telemarketer się przedstawi oraz szybko zaproponuje określoną usługę czy też usługi.

Kolejną barierą psychologiczną, którą o wiele trudniej jest pokonać jest fakt, że osoba do której się zadzwoni będzie zajęta. Niezależnie od pory dnia czy też rodzaju wykonywanych czynności nikt z nas nie lubi, jeśli się mu przeszkadza.

Korzystna oferta

Typowe problemy telemarketingowe W przypadku kiedy osoba do której się zadzwoni przebywać będzie na przykład w pracy, faktycznie może być trudno aby zaoferować jej od razu swoje usługi, ale nie można też wykluczyć sytuacji, że jest to tylko wymówka mająca na celu grzeczne zakończenie rozmowy telefonicznej. Telemarketer powinien umieć to wyczuć, oraz podjąć odpowiednie działania. Najwłaściwszą metodą jest przekonanie osoby, do której się telefonuje, że skorzystanie z danej oferty jest dla niej po prostu korzystne, co zwykle pozwala na zainteresowanie nawet zajętej osoby. Na tym miedzy innymi opierać może się skuteczny telemarketing. Sprzedawca powinien umieć przedstawić oferowany przez siebie produkt, w jak najkorzystniejszym świetle.

Dobre wyjście

Przekonanie rozmówcy że na zakupach korzysta także on, jest dobrym punktem wyjściowym do zaoferowania określonych produktów. Problemy które napotyka sam ankieter cati to jedno, a drugie to typowe problemy dla takiej a nie innej formy sprzedaży. Uważa się, że jest to jedna z najtrudniejszych form sprzedaży, bowiem klient nie tylko nie widzi samego sprzedawcy, ale niejednokrotnie nie ma w ogóle szans na zobaczenie oferowanego mu produktu. Bardzo trudno jest także zaadresować dobrze ofertę sprzedażową. Taka forma sprzedaży wymaga także aby zapewniona była profesjonalna telefoniczna obsługa klienta na jak najwyższym możliwym poziomie.