Programy lojalnościowe jako narzędzie marketingowe

Programy lojalnościowe jako narzędzie marketingowe  Program lojalnościowy to jeden z wiodących elementów kampanii marketingowych – rozwiązanie to zapewnia pożądane efekty, przede wszystkim nawiązanie trwałych relacji z kontrahentami, budowanie lojalności, a także motywowanie konsumentów do skorzystania z oferty danej firmy.


Czym jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to działanie marketingowe o charakterze długotrwałym, którego celem jest przede wszystkim zbudowanie oraz utrzymanie trwałych relacji z klientami. Warto podkreślić, że dobrze przygotowany i wdrożony program lojalnościowy może zapewnić wiele korzyści.
W tym momencie pojawia się pytanie, czym powinien charakteryzować się dobry program lojalnościowy? Przede wszystkim powinien być czytelny i zrozumiały dla klientów lub kontrahentów, którzy powinni wiedzieć, na jakie bonusy mogą liczyć korzystając z konkretnej oferty. Co ważniejsze, informacje powinny obejmować zarówno stałe bonusy, jak i dodatkowe premie, które urozmaicą i wzbogaca strukturę przedmiotowego programu lojalnościowego. Bonusy mogą obejmować zarówno konkretny produkt, jak i grupę produktów.
Programy lojalnościowe mogą mieć różny charakter, głównym celem przedsięwzięcia jest jednak zmobilizowanie kontrahenta do aktywnej i trwałej współpracy.

Charakter programów lojalnościowych

Lojalnościowe wsparcie sprzedaży może mieć różny charakter – wybór konkretnego rozwiązania wynika przede wszystkim z tego, jakie cele zostaną wyznaczone.
W zależności od kierunku działania, kontrahent może otrzymywać nagrody materialne – standardowe lub elitarne – lub możliwość przynależności do klubu marketingowego oraz specjalne przywileje wynikające z tego bonusu.
W tym momencie warto zwrócić uwagę na fakt, że wiele programów lojalnościowych umożliwia kontrahentom wybór nagrody – przyznać należy, że jest to rozwiązanie optymalne, które dodatkowo zachęca do skorzystania z konkretnej oferty.
Ważne jest także to, aby oferowane bonusy były atrakcyjne dla kontrahenta – działanie to w znaczny sposób zwiększa szansę na długotrwałą i owocną współpracę.