Pliki produktowe w e-biznesie

Pliki produktowe w e-biznesie

Wykorzystaj je, jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z e-biznesem, ale nawet jeśli swój sklep internetowy prowadzisz już od wielu lat – pliki produktowe mogą okazać się świetnym narzędziem, umożliwiającym zdobycie kolejnych klientów. Jak? Choćby przez porównywarki cenowe lub reklamy sprzedawanych produktów w popularnych wyszukiwarkach.

Jeśli zdarzyło ci się korzystać z tych narzędzi, bo używałeś / używałaś ich jako potencjalny klient, na pewno pamiętasz sposób prezentacji danych produktów dostępnych w sklepach internetowych. Pojawiają się tam ich zdjęcia, ceny, informacje o promocjach, a nawet oceny dotychczasowych klientów, którzy już kupili dany produkt. W identyczny sposób możesz prezentować informacje o produktach z twojego sklepu. Wykorzystaj do tego plik produktowy.

Zobacz także: http://feedink.com/pl/

Pliki produktowe w e-biznesieNawet jeśli nie znasz się na programowaniu, zapewne zdarzyło ci się słyszeć o plikach XML – to pliki będące bazami danych szeroko wykorzystywane w branży e-commerce. Pliki produktowy powinien mieć taką właśnie formę – zanim go wygenerujesz, upewnij się jedynie co do szczegółowych wymagań platformy, na której chcesz reklamować / udostępniać informacje o swoich produktach.

Zadbaj też o przekazanie wyszukiwarce lub porównywarce wszystkich ważnych atrybutów mogących wpływać na sprzedaż, lub pozycję produktu (sklepu) w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, plik produktowy powinien nie tylko zawierać zdjęcia produktów, ich ceny i ewentualne oceny kupujących, ale też możliwie wyczerpujące i oryginalne opisy – dzięki temu zyskasz przewagę nad konkurencją.

Dlaczego pliki produktowe, a nie typowa reklama?

Dzięki plikom produktowym i współpracy z porównywarkami lub reklamie w „zakupach Google” łatwiej trafisz do klienta zorientowanego na zakup. Twoja reklama będzie doskonale stargetowana, dzięki czemu możesz liczyć na rzeczywistą i szybką poprawę sprzedaży. Jeśli twój plik produktowy zawsze będzie aktualny, a informacje o produkcie przedstawisz w sposób przyjazny dla klienta i wzbudzający w nim pożądanie – twoja sprzedaż na pewno wzrośnie.