Najważniejszy jest target – czyli bazy mailingowe w e-marketingu

Najważniejszy jest target – czyli bazy mailingowe w e-marketinguLudzie, odbiorcy, klienci – jakkolwiek ich nie nazwiemy, to właśnie oni są najważniejsi w całym procesie kampanii reklamowych. Piękna grafika, zachwycające hasła czy po prostu świetny produkt nigdy nie będą działać, jeśli na końcu linii przekazu nie stanie odpowiedni człowiek. Czy zafascynowany wędkarstwem mężczyzna w podeszłym wieku bez żony i dzieci będzie zainteresowany najnowszą kolekcją letnich sukienek?

Możemy powiedzieć z całą pewnością, że to bardzo mało prawdopodobny scenariusz. Dlatego nieważne jak wyrafinowany i perswazyjny będzie przekaz, żeby zarabianie na mailach było możliwe, musi trafić do odpowiedniej grupy odbiorców. Inaczej będzie on pracą i pieniędzmi wyrzuconymi w błoto, ponieważ nie przyniesie oczekiwanych wyników. A żeby te były jak najwyższe warto zadbać o to, żeby trafić z reklamą do właśnie tej grupy osób, której potrzebujemy.

Baza danych

W przypadku kampanii mailingowych cała rzecz sprowadza się do wyboru optymalnej bazy danych, która przechowuje adresy e-mailowe osób o zainteresowaniach lub zawodzie podobnym lub takim samym, jak temat prezentowanego przez nas produktu lub usługi. Jak zdobyć taką bazę danych? W praktyce, każda firma może stworzyć własną – na przykład umożliwiając osobom, które wchodzą na stronę, zapisanie się do newslettera. Ten sposób ma sporo plusów, po pierwsze jest tani (nie jest konieczny zakup bazy), a po drugie własna baza danych gromadzi osoby, o których wiemy, że na pewno są zainteresowane naszą ofertą.

Źródło pochodzenia bazy danych

Drugi sposób polega właśnie na zakupie bazy danych, jeśli nie mamy własnej lub chcemy dotrzeć do dużo szerszego grona odbiorców to właśnie ten sposób może okazać się lepszy. Kupując bazę mailingową trzeba jednak zwrócić uwagę na to z jakiego źródła pochodzi – jeśli jest sprawdzone, mamy pewność, że adresy e-mail są prawdziwe, wykorzystywane, a co najważniejsze, ich właściciele zgodzili się na otrzymywanie ofert handlowych. W innym wypadku nasz komunikat byłby niezgodny z prawem. Dobra baza będzie też posiadała dużo informacji o właścicielach adresów, dzięki temu możliwe będzie spersonalizowanie wysyłanych wiadomości.

Dowiedz się więcej na stronie http://mailsales.pl/