Komunikator Skype w wersji dla biznesu

Komunikator Skype w wersji dla biznesu

Skype do stosunkowo niedawna wchodzi w skład pakietu biurowego Office. Po raz pierwszy pojawia się wraz z pakietem Office 365 i od razu daje dosyć spore możliwości, które mają na celu znaczną poprawę komunikacji nie tylko wewnętrznej jak ma to miejsce w przypadku większości komunikatorów, ale także i z klientami zewnętrznymi.

Komunikator Skype w wersji dla biznesuOgromną siłą Skype jest właśnie duża popularność jego darmowej wersji, w której znajdziemy wiele rozwiązań i funkcjonalności działających dokładnie tak samo jak w przypadku wersji biznesowej. Jest to niezwykle przydatna cecha jeśli chodzi o możliwość szybkiego wdrożenia nowego komunikatora w danym przedsiębiorstwie.

Dla większości użytkowników zdecydowana większość opcji będzie już doskonale znane więc mogą oni od razu przystąpić do korzystania z nowego komunikatora. Warto tutaj zwrócić uwagę, że program dostępny jest także w wersji online, podobnie zresztą jak wiele innych składowych pakietu Office 365. Także darmowa wersja komunikatora od pewnego czasu pozwala na wykorzystanie aplikacji także za pośrednictwem przeglądarki internetowej, bez konieczności jego instalowania.

Sporą różnicą jest opcja dotycząca konferencji online. W wersji biznesowej komunikatora użytkownicy mają tutaj o wiele większe możliwości. Podstawową różnicą jest maksymalna liczba uczestników którzy mogą wziąć udział w takiej konferencji jednocześnie. W wersji biznesowej jest to aż 250 osób, podczas gdy w przypadku darmowej, dziesięciokrotnie mniej. Ponadto użytkownicy biznesowi mają dodatkowe możliwości wynikające z integracji Skype z innymi programami biurowymi wchodzącymi w skład Office 365.

Inaczej wygląda także kwestia kontaktów. Nadal co prawda można samodzielnie wyszukiwać osoby i samemu dodawać kontakty, ale wersji biznesowej Skype jest to już w dużym stopniu zautomatyzowane i z integrowane z innymi usługami na przykład tak zwanymi witrynami zespołów. Od razu mamy więc niezbędną i co istotne automatycznie aktualizowaną bazę kontaktów, co znacznie ułatwia wdrożenie oprogramowania oraz zachęca do jego wykorzystywania.